Eşti aici

Edu.ro

Subscribe to Flux Edu.ro
Actualizat: în urmă cu 4 minute 6 sec

Peste 131.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională, sesiunea 22 iunie - 4 iulie 2021

Lun, 21.6.2021 - 12:03
21 Iun 2021

Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021) se va desfășura în perioada 22 iunie - 4 iulie 2021. Un număr de 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre care 12.006 în municipiul București, sunt înscriși pentru susținerea examenului, conform situației centralizate de către Ministerul Educației.

Examenul începe marți, 22 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 24 iunie, se va desfășura proba la Matematică. Proba la Limba și literatura maternă va avea loc vineri, 25 iunie.

Primele rezultate vor fi afișate marți, 29 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).

Contestațiile pot fi depuse în zilele de 29 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 30 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. Candidații care depun/transmit contestațiile prin mijloace electronice completează, semnează și depun/transmit tot prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 4 iulie.

Absolvenţii învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare/carantină  sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu pot finaliza/participa la probele de examen pot susţine aceste probe în etapa specială, programată în perioada 5 - 12 iulie, precedată de etapa de înscriere (28 iunie - 2 iulie). Dacă aceștia au participat la una sau mai multe probe de examen, dar nu au putut finaliza examenul, li se recunosc probele desfășurate în perioada 22 - 25 iunie 2021.

Accesul candidaților, cu respectarea măsurilor de siguranță epidemiologică în vigoare, este permis în intervalul orar 8:00 - 8:30. Detalii suplimentare în acest sens sunt disponibile mai jos.

Pasajul face parte din ghidul informativ elaborat de Ministerul Educației și destinat candidaților care vor susține acest examen în anul școlar 2020 - 2021 dar, în egală măsură, și părinților acestora.

Examenul se va desfășura în 3.850 de centre de examen, iar probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne. Precizăm că, la probele scrise ale Evaluării Naționale - 2021, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul.

Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore) calculate după cele 15 minute alocate pentru completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta. Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor Procedurii nr. 1.526/DGIP/12.03.2021 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare.

Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru.

Probele sunt monitorizate audio-video.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și a telefoanelor mobile și a  instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare.

De asemenea, se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop, nu sunt primiți în examen.

Reamintim faptul că fiecare centru de examen va dispune de echipamente și materiale de protecție (dezinfectanți, măști etc.). De asemenea:

  • Intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, vor fi semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat.
  • În sălile de clasă în care se desfășoară probele, locurile se stabilesc astfel încât să existe între candidați o distanță de 1 metru unul față de celălalt, pe rânduri și între rânduri.
  • În situația în care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura distanțarea maximă posibilă.
  • Fiecare persoană care intră în școală va primi câte o mască la sosire și, dacă solicită, și la plecare.
  • Sălile de clasă vor avea dezinfectanți pentru mâini.
  • În incinta centrului de examen va fi purtată, obligatoriu, masca de protecție.
  • Colectarea măștilor purtate se va face în locuri special amenajate și semnalizate.
  • Este interzis schimbul de obiecte personale.
  • Centrele de examen vor beneficia de asistență medicală.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE - 0800801100 - pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil în perioada 22 - 26 iunie, între orele 8:00 - 16:00, iar vineri, 19 iunie, între orele 8:00 -14:00.

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Media generală obținută în cadrul Evaluării Naționale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizat ciclul gimnazial.

Etapa specială a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021) este programată în perioada 5 – 12 iulie, fiind precedată de etapa de înscriere (28 iunie – 2 iulie).

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

2.103 elevi din București și 20 de județe au participat la faza de pretestare PISA 2022, pentru prima oară administrată computerizat

Vin, 11.6.2021 - 20:07
11 Iun 2021

Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (Programme for International Student Assessment - PISA) este un studiu de evaluare comparativă pe scară largă, inițiat de OCDE, care măsoară abilitățile tinerilor de 15 ani de a folosi achizițiile din domeniul lecturii, al matematicii și științelor, pentru a răspunde provocărilor din viața reală.

România face parte dintre cele peste 85 de țări și sisteme de învățământ care participă la evaluarea PISA 2022. Unitatea de Cercetare în Educație, din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, în calitate de Centru Național PISA, se ocupă de implementarea și coordonarea acestui studiu în România.

Pretestarea este inclusă în calendarul activităților internaționale și are ca scop pregătirea evaluării PISA 2022 care vizează competenţele de lectură, matematică şi ştiinţe, precum și gândirea creativă, matematica fiind domeniul principal investigat. Pretestarea s-a desfășurat, în perioada 4 mai - 4 iunie 2021, în 43 de școli din 20 de județe și din municipiul București, care au făcut parte dintr-un eșantion național, selectat după criterii agreate cu OCDE. Cei 2103 elevi de 15 ani care au participat la Pretestarea PISA 2022 au fost selectați, aleatoriu, printr-o procedură standardizată, unică, la nivel internațional.

Pentru prima oară în România, evaluarea PISA s-a administrat computerizat. Astfel, evaluarea elevilor s-a desfășurat în laboratoarele de informatică ale școlilor sau în săli de clasă și a durat aproximativ 4 ore, timpul fiind distribuit după cum urmează:

15 minute pentru introducerea generală - elevii se loghează la propriul test, se familiarizează cu tipul de test, tipul de solicitări și modalitatea de răspuns;
120 de minute pentru testul cognitiv organizat în 2 sesiuni a câte 60 de minute cu o pauză de 5 minute între acestea;
15 minute pauză;
56 de minute pentru două chestionare (chestionarul elevului & chestionarul TIC).

Administrarea s-a desfășurat într-o singură zi sau în zile consecutive, în sesiuni paralele și/sau succesive, la datele stabilite de comun acord cu școlile și în condițiile respectării regulilor sanitare specifice pandemiei COVID-19.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Guvernul a reglementat noul cadru de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de conducere în sistemul național de învățământ preuniversitar

Joi, 27.5.2021 - 21:16
27 Mai 2021

Guvernul României a adoptat în ședința de astăzi, 27 mai 2021, Ordonanța de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Modificările vizează introducerea unor măsuri privind organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de conducere la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar, în condițiile în care contractele de management încetează de drept înainte de începutul noului an școlar (2021-2022). În acest sens, Ministerul Educației a inițiat proiectul prin care se realizează extinderea bazei de selecție și introducerea unor criterii de performanță în susținerea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director, director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar și funcțiilor de conducere, îndrumare și control în inspectoratele școlare și casele corpului didactic.

Astfel, cadrul legal nu va mai fi limitat în materie de îndeplinire a condițiilor de înscriere la concurs doar de către cadrele didactice titulare care au calitatea de expert în management educațional. Prin urmare, se vor putea prezenta:

✓ la concursul pentru ocuparea funcției de director/director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar și cadre didactice titulare care nu au calitatea de experți în management educațional, dar care au diplomă de licenţă sau atestat de echivalare în condițiile 149 alin. (3), au promovat examenul de definitivat și au cel puțin cinci ani vechime în învățământ.

la concursul pentru ocuparea funcţiilor de îndrumare şi de control din inspectoratele şcolare și cadrele didactice titulare care nu au calitatea de expert în management educaţional, dar care au diplomă de licenţă și gradul didactic I sau II.

la concursul pentru ocuparea funcțiilor de conducere din inspectoratele școlare şi de director al casei corpului didactic și cadrele didactice titulare care nu au calitatea de expert în management educaţional, dar care au diplomă de licenţă și titlul de doctor sau gradul didactic I.

Promovarea candidaților înscriși la concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar, director al casei corpului didactic, precum și pentru ocuparea funcţiilor de conducere, îndrumare şi de control din inspectoratele şcolare se poate face doar in condițiile în care aceștia au obținut minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba de interviu.

Proiectul este inițiat ca urmare a unei analize obiective a nevoilor sistemului național de învățământ preuniversitar, din perspectiva asigurării unui management de calitate.

Profesionalizarea guvernanței școlilor se încadrează atât în obiectivele proiectului „România Educată”, cât și în Programul de guvernare. Extinderea bazei de selecție a personalului apt să se înscrie la concursul pentru ocuparea unei funcții de conducere în sistemul de învățământ preuniversitar și reevaluarea criteriilor de performanță vor avea ca efect creșterea calității actului educațional, fiind în concordanță cu principiul eficienței, reglementat la art. 3 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform căruia avem obligația, în calitate de autoritate în domeniul educației, de a urmări obţinerea de rezultate educaţionale maxime prin gestionarea resurselor existente.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

185.173 de angajați din sistemul național de învățământ s-au vaccinat

Sâm, 22.5.2021 - 13:55
21 Mai 2021

Ministerul Educației face publice rezultatele raportărilor privind vaccinarea personalului din sistemul de învățământ preuniversitar (de stat) și din sistemul de învățământ superior (de stat și privat).

Din totalul de 266.120 de angajați titulari în învățământul preuniversitar de stat, s-au vaccinat 151.133 de persoane (112.559 de cadre didactice și 38.574 - personal didactic auxiliar și nedidactic). Precizăm că un număr de 125.523 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. Raportat la totalul angajaților titulari se înregistrează o rată de vaccinare de 56,8%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 58%.

Din totalul de 51.411 angajați titulari în învățământul universitar de stat și privat, s-au vaccinat 34.040 de persoane (22.391 de cadre didactice și 11.649 - personal didactic auxiliar și nedidactic). Precizăm că 30.574 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. În raport cu numărul total de angajați titulari se înregistrează o rată de vaccinare de 66,2%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 76,5%.

Din totalul de 317.531 de angajați titulari în învățământul preuniversitar de stat și în sistemul de învățământ superior (de stat și privat), s-au vaccinat 185.173 de persoane (134.950 de cadre didactice și 50.223 - personal didactic auxiliar și nedidactic). Alți 156.097 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. Prin raportare la numărul total de ngajați titulari, se înregistrează o rată generală de vaccinare de 58,32%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 60%.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ordonanță de Urgență - inițiată de Ministerul Educației și aprobată de Executiv - pentru instituirea unor măsuri privind buna funcționare a sistemului de învățământ

Mie, 19.5.2021 - 19:46
19 Mai 2021

Miercuri, 19 mai 2021, a fost adoptat, în ședință de Guvern, proiectul de Ordonanță de Urgență inițiat de Ministerul Educației pentru instituirea unor măsuri privind buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare.

Măsurile adoptate vizează interesul elevilor, având în vedere organizarea examenului de bacalaureat în condiții excepționale, conforme cu normele de protecție sanitară aplicabile în perioada de alertă, în anul şcolar 2020-2021. Astfel, la examenul național de bacalaureat, se echivalează/se recunosc probele de evaluare a competențelor, respectiv:

  • proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
  • proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
  • proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal;
  • proba de evaluare a competenţelor digitale.

Ministerul Educației va emite ordinul de punere în aplicare a acestei măsuri - prin aprobarea unei metodologii - în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgenţă aprobate astăzi.

De asemenea, în vederea flexibilizării și eficientizării cadrului normativ, în contextul efectelor pandemiei și organizării activităților didactice în sistem on-line, pentru sprijinirea accesului elevilor la învățământul on-line a fost modificată Legea nr 269/2004, astfel încât calendarul pentru acordarea ajutorului financiar să fie stabilit și actualizat prin ordin al ministrului educației.

Proiectul ordonanței de urgență care va face posibil decontul navetei elevilor se află în procedură de avizare, urmând a fi supus adoptării in următoarea ședință a Executivului.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Miercuri, 12 mai, încep evaluările naționale de la finalul claselor a VI-a, a IV-a și II-a din anul școlar 2020 - 2021

Mar, 11.5.2021 - 20:08
11 Mai 2021

Prima probă scrisă (limbă și comunicare) se adresează elevilor din clasele a VI-a (EN VI) și începe miercuri, 12 mai. Următoarea probă (matematică și științele naturii) are loc joi, 13 mai. Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a / EN IV) are următorul calendar - limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).

Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în data de 26 mai. Proba de matematică este programată în data de 27 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.

Toate probele se desfășoară cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa elevii.

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Etichete: comunicate de presăEN IIIVVICategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației a lansat proiectul sistemic «Profesionalizarea carierei didactice - PROF» - componentă esențială a Proiectului „România Educată”

Sâm, 8.5.2021 - 22:44
08 Mai 2021

Prezentarea publică a proiectului Profesionalizarea carierei didactice - PROF s-a desfășurat ieri, 7 mai, la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din București, de către Maria Ștefania Manea - Secretar de Stat în cadrul ME și Anca Petrache - director de proiect, în cadrul unui eveniment organizat de ME și susținut de participarea doamnei Ligia Deca - consilier prezidențial Departamentul Educație și Cercetare al Administrației Prezidențiale și domnului Sorin Mihai Cîmpeanu - Ministrul Educației.

Proiectul PROF se constituie într-o intervenție integrată la nivelul sistemului național de educație, creând punți solide și sustenabile între învățământul universitar și învățământul preuniversitar, între formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. Proiectul PROF își propune crearea a 100 de Baze de Practică Pedagogică (BPP) și asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în interesul unui sistem național coerent și fiabil de formare inițială și continuă a profesorilor, care să  genereze și să dezvolte competența didactică necesară obținerii performanței pedagogice, în activitatea de predare/formare și în activitatea de  management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Eu cred în PROF! Este un proiect ce vizează formarea a peste 28.000 de cadre didactice până în decembrie 2023. Acest proiect se va derula ÎN ȘCOALĂ punând un accent esențial pe refacerea și consolidarea liantului între învățământul preuniversitar și cel universitar, aducându-le împreună într-un demers de formare crucial pentru cariera didactică. Punând laolaltă patru universități și 11 case ale corpului didactic se creează o punte solidă între învățământul universitar și învățământul preuniversitar, o punte solidă între formarea inițială și formarea continuă - o conexiune esențială de care avem nevoie stringentă. Proiectul PROF este o declinare a obiectivelor fixate la nivelul politicilor macro-educaționale prin „România Educată”. Profesorul trebuie sa rămână factorul determinant într-un sistem de învățământ centrat cu adevărat pe elev. Este nevoie de sustinerea și încurajarea profesorilor în exercitarea acestui rol, adăugând o importantă componentă de facilitator de învățare”, a declarat ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu.

Mă bucur că acest proiect vine și propune atât un impact semnificativ în raport cu numărul de dascăli formați, cât și un sistem instituțional-suport care să recredibilizeze instituția mentoratului în educația din România. Mă bucur, de asemenea, că vedem pus accentul pe crearea unor comunități de practică, reunind învățământul preuniversitar cu învățământul universitar. Proiectul PROF reprezintă, în opinia mea, un sprijin concret și substanțial pentru îndeplinirea obiectivelor pentru „România Educată”, așa cum sunt acestea exprimate în forma din dezbaterea publică”, a declarat consilierul prezidențial în cadrul Departamentului Educație și Cercetare - Administrația Prezidențială, Ligia Deca.

Prin proiectul PROF regândim și reașezăm, potrivit cerințelor actuale - mentoratul pe durata întregii cariere didactice, însemnând prin aceasta că ne raportăm la experiența și competența didactică obținute în mod neîntrerupt”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Maria Ștefania Manea.

La eveniment au fost prezenți secretarii de stat din Ministerul Educației - Sorin Ion, Radu Szekely și Kallos Zoltan, reprezentanți ai partenerilor de dialog social și membri ai echipei de implementare a proiectului, subliniind prezența rectorului Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, instituție de învățământ superior parteneră în proiect, cu rol de coordonare la nivel universitar, profesorul Sorin Radu.

Online, în sistem videoconferință, au participat rectori, prorectori, cadre didactice din cele patru universități partenere, directori ai caselor corpului didactic partenere, cei 100 de coordonatori ai bazelor de practică pedagogică și inspectori școlari.

La nivel european, acest proiect este în acord cu obiectivul Comisiei Europene privind realizarea Spațiului European Educațional până în 2025, în care este subliniat faptul că „profesorii și formatorii au nevoie de oportunități continue pentru dezvoltare profesională”. De asemenea, potrivit concluziilor Consiliului privind „profesorii și formatorii europeni pentru viitor” predarea și învățarea de bună calitate pot fi realizate în contextul în care profesorii sunt implicați pe toată durata carierei didactice într-un proces de dezvoltare profesională.

Etichete: comunicate de presăproiect PROFCategorie: Comunicate de presă

Conferință de presă privind demararea proiectului sistemic noncompetitiv POCU Profesionalizarea carierei didactice-PROF

Joi, 6.5.2021 - 21:51
06 Mai 2021

Ministerul Educației (ME) organizează vineri, 7 mai, ora 11:00, la Biblioteca Centrală Universitară Carol I din București, o conferință de presă în care va fi anunțată demararea proiectului sistemic noncompetitiv POCU Profesionalizarea carierei didactice-PROF, al cărui beneficiar este Ministerul Educației. Evenimentul va fi transmis și pe contul Facebook al Ministerului Educației.

Conferința de presă va fi susținută de ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, consilierul prezidențial în cadrul Departamentului Educație și Cercetare - Administrația Prezidențială, Ligia Deca și secretarul de stat în Ministerul Educației, Maria Ștefania Manea.

De asemenea, vor fi prezenți secretari de stat din ME, reprezentanți ai partenerilor de dialog social și membri ai echipei de implementare a proiectului.

Online, în sistem videoconferință, vor participa rectori, prorectori, cadre didactice care reprezintă cele patru universități partenere, directori ai caselor corpului didactic partenere, 100 de coordonatori ai bazelor de practică pedagogică și inspectori școlari.

 

Proiectul PROF urmărește intervenția integrată la nivelul sistemului de învățământ, care să reunească învățământul universitar (formarea inițială a profesorilor) și învățământul preuniversitar (asigurarea unei educații de calitate pentru elevi), printr-o formare continuă adecvată și eficientă a profesorilor.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Informare privind rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a

Vin, 16.4.2021 - 19:46
16 Apr 2021

Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII) în anul 2021, astăzi, 16 aprilie, au fost comunicate rezultatele obținute de elevii care au participat la probele scrise (29 - 31 martie 2021).

Centralizarea datelor comunicate de inspectoratele școlare județene relevă următoarele rezultate - procentul notelor mai mari sau egale cu 5:

  • Limba și literatura română: 71,17%.
    • 88 de elevi au obținut nota 10.
  • Matematică: 59,77%.
    • 980 de elevi au obținut nota 10.
  • Limba și literatura maternă: 79,49%.
    • 22 de elevi au obținut nota 10.

Procentul elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5: 65,6%.

25 de elevi au obținut media 10.

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1%) și în județele Cluj (77,6%), Argeș (71,5%), Brăila (71,3%) și Prahova (69,9%).

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele indică o creștere substanțială a mediilor mai mari sau egale cu 5:

Anul

2016

2017

2018

2019

2021

Procentul medii ≥ 5

44,05%

51,47%

47%

53,1%

65,6%

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Precizări privind structura anului școlar 2021 - 2022

Dum, 11.4.2021 - 15:37
11 Apr 2021

Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului școlar 2021 - 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.

Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021 - 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022 - 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor.

Ministerul Educației și partenerii de dialog social lansează Campania națională „Vaccinare și testare pentru învățare!” || #ÎntoarcereaLaȘcoală

Mie, 7.4.2021 - 21:27
07 Apr 2021

Astăzi, 7 aprilie 2021 - Ziua Mondială a Sănătății, într-un context vulnerabil din punct de vedere epidemiologic, se impune, mai mult decât oricând, promovarea măsurilor care susțin siguranța sanitară în școli, grădinițe și universități prin informare corectă, conștientizare si asumarea responsabilității individuale.

În acest context, Ministerul Educației, în parteneriat cu Consiliul Național al Rectorilor, Federația Națională Sindicală Alma Mater, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din EducațieSpiru Haret”, Consiliul Național al Elevilor, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, Uniunea Studenților din România, Uniunea Națională a Studenților din România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți si Organizatia ,,Salvati Copiii”, lansează Campania Națională „Vaccinare și testare pentru învățare!”.

Astfel, în perioada 8-29 aprilie 2021, în fiecare județ din România, Ministerul Educației organizează conferințe tematice/webinarii la care vor participa reprezentații tuturor unităților și instituțiilor de învățământ. Formatul conferințelor va fi de tip mixt, prin participare fizică și online, cu respectarea normelor legale privitoare la limitarea efectelor pandemiei de COVID-19. Secretarii de stat din Ministerul Educatiei vor fi sustinuți în prezentarea campaniei, în fiecare județ, de specialiști în domeniul medical/epidemiologic.

Principiul de bază al acestei campanii de promovare este acela conform căruia educația te învață să te protejezi de opinii neconsolidate, de prejudecăți, de știri false și de manipulare.

Acordul de parteneriat semnat astăzi constituie o premisă a asumării unui set de acțiuni convergente, care să susțină reîntoacerea copiilor/elevilor la școală, cu prezență fizică, de îndată ce evoluția epidemiologică va permite acest lucru, precum și extinderea și eficientizarea programului de educație remedială destinat recuperării pierderilor educaționale generate de predarea online impusă de pandemia de Covid-19.

În același timp, părțile vor susține desfășurarea campaniei „Vaccinare și testare pentru învățare”, având ca scop principal informarea elevilor, cadrelor didactice si a părinților, cu privire la importanța și necesitatea diminuării efectelor pandemiei de Covid-19 prin vaccinarea voluntară a personalului din învățământ și testarea elevilor (conform Ordinului comun de ministru nr. 3.235/93/2021, cu modificările și completările ulterioare) și a angajaților din sistemul de învățământ, în cazul prezentării unor simptome specifice și a situațiilor în care au fost contacți ai unor cazuri confirmate de infectare.

În cadrul campaniei vor fi analizate toate aspectele de interes pentru desfășurarea activităților în sistemul de învățământ, precum pregătirea pentru susținerea examenelor naționale și a activităților de recuperare a pierderilor generate de predarea online, impusă de situația epidemiologică, organizarea simulărilor la nivel județean, plata burselor pentru elevi în cuantumul minim stabilit conform HG 1.064/2020, transportul elevilor, planurile-cadru pentru liceu, formarea continuă a cadrelor didactice, dezvoltarea competențelor digitale și a digitalizării educației, analiza necesității de extindere a perioadei de desfășurare a cursurilor în învățământul preuniversitar.

Totodată, vor fi analizate problemele specifice, de interes pentru elevi, studenți și cadre didactice, semnalate la nivelul unităților/instituțiilor de învățământ și a inspectoratelor școlare județene/ISMB.

Sorin Mihai Cîmpeanu,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  IMPORTANȚA VACCINĂRII ANTICOVID-19 Informații utile pentru părinți și cadre didactice

Informare privind funcționarea grădinițelor pe durata vacanței de primăvară a anului școlar 2020 - 2021

Lun, 5.4.2021 - 18:33
05 Apr 2021

Ministerul Educației a creat cadrul legal pentru ca grădinițele să poată organiza activități cu copiii și în perioada vacanței de primăvară. Astfel, un număr însemnat de grădinițe din sistemul de educație vor funcționa și pe perioada vacanței de primăvară, cu avizul direcțiilor de sănătate publică.

Numărul acestora este diferit de la o săptămână la alta, în funcție de solicitări și de capacitatea grădinițelor de a asigura resursa umană.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Declarație a ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu privind utilizarea testelor antigen rapide în școli

Dum, 4.4.2021 - 15:27
04 Apr 2021

„În 8 săptămâni de școală (începând din 8 februarie!), au fost folosite mai puțin de 2% din numărul total de teste antigen rapide puse la dispoziție pentru testarea în școli.

Cauzele acestui insucces major au fost două:

1. Lipsa de personal medical sau indisponibilitatea acestuia pentru administrarea testelor antigen rapide.

2. Sunt considerate de foarte mulți părinți ca fiind «invazive»/traumatizante pentru copii, mai ales pentru cei de vârstă mică. Drept urmare, nu-și dau acordul pentru testarea în acest fel.

Soluția este utilizarea unor teste non-invazive care înlătură cele 2 neajunsuri (nevoia de administrare de către personal medical și reticența părinților cu privire la exprimarea acordului absolut necesar pentru elevii minori).

Testele antigen rapide rămase (peste 1 milion) ar putea fi redirecționate pentru testarea adulților.

Achiziția acestor teste non-invazive trebuie făcută de entități cu competență în domeniul medical. Ministerul Educației nu are competențe și atribuții pentru achiziția niciunui tip de test medical. Mizăm foarte mult pe sprijinul Ministerului Sănătății (ca autoritate guvernamentală in domeniul sănătății) pentru implicare în vederea asigurării unei protecții sanitare corespunzătoare în școlile din România.

Astfel, Ministerul Educației va putea propune, la finalul lunii mai-începutul lunii iunie, reluarea cursurilor cu prezență fizică pentru toate școlile (fără scenarii diferențiate!), dacă vor fi întrunite simultan următoarele patru condiții:

1. Respectarea regulilor de protecție sanitară în școli. Aceste reguli se respectă mai riguros în școli decât în cele mai multe locații (purtare mască de protecție, respectare reguli de igienă, distanțare adecvată, aerisire spații).

2. Susținerea continuării campaniei de vaccinare a personalului din învățământ. În acest moment, personalul din învățământ este cea mai numeroasă categorie socio-profesională din perspectiva numărului de persoane vaccinate - echivalent deja cu aproape 50% din totalul celor 350.000 de angajați din sistemul național de învățământ.

3. Testele non-invazive să fie disponibile în școli în data de 4 mai, la revenirea din vacanță/reluarea cursurilor conform scenariilor verde/galben/roșu pentru toți elevii (cu excepția claselor terminale care vor reveni la școală în data de 10 mai).

4. Confirmarea ipotezei specialiștilor epidemiologi cu privire la trendul descendent al ratei de infectare în luna mai.”

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Burse școlare din bugetul de stat - premieră în sistemul de învățământ preuniversitar

Vin, 2.4.2021 - 19:41
02 Apr 2021

Începând cu acest an, elevii beneficiază de burse plătite din bugetul de stat. În acest sens, prin Legea Bugetului de Stat, au fost alocate 536 milioane de lei, dublul sumei totale acordate anul trecut de către autoritățile publice locale pentru plata burselor școlare. Mai mult, prin HG 1.064/2020, Guvernul României a stabilit cuantumul minim al burselor la valoarea de 100 de lei (aprobat și asigurat din bugetul de stat), cuantum care poate fi majorat de autoritățile locale din bugetele proprii.

Având în vedere că administrațiile județene ale finanțelor publice au inițiat deja procesul de repartizare a acestor sume către autoritățile locale, unitățile de învățământ au obligația să solicite în cel mai scurt timp sumele necesare pentru ca elevii să intre cât mai curând în posesia drepturilor acordate.

De asemenea, ne exprimăm convingerea că toate consiliile locale vor respecta prevederile HG 1.064/2020 și vor adopta hotărârile proprii prin care este asigurat cuantumul minim garantat de 100 de lei pentru toate tipurile de burse (de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social).

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Evoluția situației epidemiologice la nivelul unităților de învățământ preuniversitar (15 martie - 1 aprilie 2021)

Vin, 2.4.2021 - 18:18
02 Apr 2021

Conform datelor transmise și asumate de către unitățile de învățământ preuniversitar și inspectoratele școlare județene, se constată o tendință de scădere a numărului de infectări cu Covid-19, atât în rândul elevilor, cât și al personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Informare privind rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat 2021

Mie, 31.3.2021 - 19:10
31 Mar 2021

Astăzi, 31 martie 2021, s-a finalizat simularea examenului național de bacalaureat 2021 prin comunicarea rezultatelor obținute de elevii care au susținut probele scrise. 

S-au înregistrat următoarele rezultate:

  • Proba E.a) - Limba și literatura română - procent de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 70,20%.
    • 371 de elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.b) - Limba și literatura maternă - procent de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 81,90%.
    • 18 elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.c) - Proba obligatorie a profilului - procent de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 51,40%.
    • 772 de elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.d) - Proba la alegere a profilului - procent de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 68,10%.
    • 1.556 de elevi au obținut nota 10.

Rată de promovare generală (medii mai mari sau egale cu 6): 40,71%.

Județele cu cele mai bune rezultate au fost Brăila (52,1%), Cluj (51%), Galați (47,8%), Iași (47,3%), București (46,4%).

16 elevi au obținut media 10.

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele se situează în același interval:

An

2016

2017

2018

2019

2021

Procent de promovare

38,39%

38,23%

39,55%

42,15%

40,71%

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Informare preliminară privind participarea la simularea probei scrise la limba și literatura română - Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a (EN VIII 2021)

Lun, 29.3.2021 - 14:31
29 Mar 2021

Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, în perioada 29 - 31 martie 2021, organizăm, împreună cu inspectoratele școlare județene și unitățile de învățământ, simularea examenului de Evaluare Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII).

Potrivit acestui calendar, astăzi, 29 martie 2021, s-a desfășurat prima probă scrisă din cadrul acestei simulări - proba de limba și literatura română.

În baza datelor preliminare transmise de inspectoratele școlare județene, au fost prezenți 124.931 de elevi (90.54% din totalul elevilor eligibili să susțină proba). Nu au putut participa 6.120 de elevi din 149 de unități de învățământ, aflate în localități în care rata incidenței cumulate la nivelul unității este mai mare sau egală cu 6/1000 locuitori.

Au fost eliminați pentru tentativă de fraudă trei elevi (2 elevi din județul Călărași, respectiv 1 elev din județul Timiș).

Cea mai ridicată rată de participare s-a înregistrat în județul Neamț (96,5%).

Sorin Mihai Cîmpeanu,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Informare privind desfășurarea simulării probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat 2021

Vin, 26.3.2021 - 12:40
26 Mar 2021

În perioada 22 - 25 martie 2021 s-a desfășurat simularea probelor scrise pentru examenul de bacalaureat 2021, după cum urmează:

  1. Luni, 22 martie 2021, a avut loc proba scrisă la Limba și literatura română. Au fost prezenți 112.153 de elevi. Nu au putut participa elevii din 78 de unități de învățământ liceal, aflate în localități în care rata incidenței cumulate la nivelul unității este mai mare sau egală cu 6/1000 locuitori (aproximativ 5% din numărul total de unități). Din cauza unor tentative de fraudă au fost eliminați cinci candidați.
  2. Marți, 23 martie 2021, s-a desfășurat proba scrisă la disciplina obligatorie a profilului (matematică, respectiv istorie). Au participat 108.913 elevi, din care 74.178 au susținut proba la matematică, iar 34.735 au susținut proba la istorie. Nu au putut participa elevii din 88 de unități de învățământ liceal aflate în localități în care rata incidenței cumulate la nivelul unității este mai mare sau egală cu 6/1000 locuitori. Patru candidați au fost eliminați.  Cea mai mare rată de prezență (94%) s-a înregistrat în județul Harghita, iar județele cu cea mai scăzută rată de participare au fost Brașov, Ilfov și Timiș, județe în care se află 72 din cele 88 de licee în care nu s-a putut organiza simularea.
  3. Miercuri, 24 martie 2021, a fost programată proba scrisă la alegere a profilului și specializării - proba E.d). Au participat 106.082 de elevi. Nu au putut fi prezenți elevii din 88 de unități de învățământ liceal aflate în localități în care a fost instituită carantinarea zonală. Au fost eliminați din examen șase candidați. O rată de prezență semnificativă (94%) s-a înregistrat, de asemenea, în județul Harghita. Județele cu procente scăzute de participare au fost Brașov (20%), Timiș (20%) și Ilfov (22%), județe în care se află 72 din cele 88 de licee în care nu s-a putut organiza simularea.
  4. Joi, 25 martie 2021, s-a desfășurat proba scrisă la Limba și literatura maternă - proba E.b). Au participat 5.613 elevi din 18 județe (84% din numărul total de elevi înscriși pentru această probă). Cea mai ridicată prezență (peste 95%) s-a înregistrat în județele Bistrița-Năsăud, Alba, Sălaj și Mureș. O rată de participare scăzută s-a consemnat în județele Brașov și Timiș, județe în care majoritatea liceelor în care se putea organiza această probă sunt în localități intrate în carantină.

Felicităm unitățile școlare organizatoare care, împreună cu inspectoratele școlare și sub coordonarea Ministerului Educației, au desfășurat aceste activități în condiții de deplină siguranță pentru elevii și personalul implicat! Apreciem, de asemenea, participarea elevilor într-un număr semnificativ, indicator ce subliniază importanța acestor examene în parcursul lor educațional.  

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Adaptarea structurii anului școlar 2020-2021 la situația epidemiologică actuală

Joi, 25.3.2021 - 12:14
25 Mar 2021

Astăzi, 25 martie 2021, la sediul Ministerului Educației, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social. Au participat, alături de reprezentanții Ministerului Educației, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ și ai asociațiilor patronale, iar în calitate de invitați, reprezentanți ai elevilor, studenților și părinților.

Consultările cu partenerii de dialog social au vizat calendarul și modul de organizare a examenelor naționale, precum și propunerile de modificare/adaptare a structurii anului școlar 2020-2021 la realitățile impuse de situația epidemiologică.

În urma consultărilor deschise și constructive, luând în considerare toate propunerile formulate în contextul creșterii ratei de infectare cu virusul Sars-CoV-2, prin implicarea tuturor factorilor care pot să contribuie la implementarea măsurilor necesare pentru bunul mers al procesului de învățământ și asigurarea dreptului la educație, au rezultat următoarele concluzii:

1. Examenele naționale se vor desfășura la datele stabilite, conform calendarelor deja aprobate și cunoscute: 22 - 25 iunie (Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a) și 28 iunie - 1 iulie (probele scrise ale examenului de bacalaureat. Probele de competențe din cadrul examenului de bacalaureat vor fi echivalate conform unei proceduri elaborate de către Ministerul Educației.

2. Cu excepția claselor terminale, pentru care structura anului școlar nu va suferi niciun fel de modificare, vacanța de primăvară va începe în data de 2 aprilie și se va încheia în data de 4 mai.

3. Pentru clasele terminale structura anului școlar NU va suferi niciun fel de modificare, vacanța/vacanțele de primăvară rămânând la datele planificate și cunoscute (2 aprilie - 11 aprilie pentru Sărbătorile Pascale Catolice și 30 aprilie - 9 mai pentru Sărbătorile Pascale Ortodoxe). În intervalul 12 aprilie - 29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activitățile didactice.

4. Semestrul al II-lea va fi redus cu o săptămână pentru toate clasele, cu excepția claselor terminale. Grupele din învățământul preșcolar, clasa pregătitoare, clasele I - a VII-a și clasele a IX-a, a X-a și a XI-a vor finaliza semestrul în data de 25 iunie, în loc de 18 iunie!

5. Având în vedere reducerea semestrului al II-lea cu o săptămână, prin sprijinul cadrelor didactice, într-un an școlar total atipic, în care tezele semestriale nu se vor mai susține și în care numărul notelor necesare încheierii situației școlare a fost redus, Ministerul Educației apreciază efortul acestora de a comprima perioada de final de semestru necesară încheierii situațiilor școlare.

6. Pentru filiera tehnologică și învățământul profesional și tehnic, finalul semestrului al II-lea va rămâne la datele stabilite și cunoscute.

7. Calendarele activităților aferente definitivării și titularizării rămân neschimbate.

8. Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și pretestările PISA rămân programate, în continuare, cu prezență fizică în toate școlile care funcționează în localități necarantinate. Evaluarea națională a elevilor din clasa a II-a se reprogramează din perioada 20 - 23 aprilie în intervalul 25 - 28 mai.

9. Pentru a reduce inechitatea determinată de condițiile speciale, în școlile aflate în localități carantinate, simulările pentru clasele terminale și evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi organizate după ieșirea din carantină.

10. Programul național de acțiuni remediale se va derula pe întreaga durată de organizare a acțiunilor didactice, în toate școlile aflate în localități în care rata de infectare este mai mică de 6/1000 locuitori.

Subliniez importanța consultărilor cu partenerii de dialog social în contextul epidemiologic actual și apreciez implicarea responsabilă în fundamentarea deciziilor luate de autorități în interesul primordial al elevilor. 

Îndemn, în permanență, la prudență și la respectarea tuturor regulilor, mai ales acum, având în vedere agravarea situației epidemiologice!

Sorin Mihai Cîmpeanu,

Ministrul Educației

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Situație epidemiologică la nivelul unităților de învățământ preuniversitar (interval de raportare: 15-22 martie 2021)

Lun, 22.3.2021 - 19:32
22 Mar 2021

În perioada 15-22 martie 2021, în unitățile de învățământ preuniversitar, situația epidemiologică este următoarea:

  • Număr preșcolari/elevi confirmați Covid-19: +211 (medie 26 cazuri/zi)
  • Număr personal confirmat Covid-19: +279 (medie 35 cazuri/zi)
  • Număr clase/grupe cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: +304.

Se constată o ușoară creștere a numărului mediu zilnic de infectări în cazul elevilor și un trend descrescător al cazurilor în rândul personalului, comparativ cu perioada de raportare anterioară (8-15 martie):

  • Preșcolari/elevi confirmați Covid-19: +181 (medie 22 cazuri/zi)
  • Personal confirmat Covid-19: +321 (medie 40 cazuri/zi)
  • Clase/grupe cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: +216.
Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Pagini