Eşti aici

Edu.ro

Subscribe to Flux Edu.ro
Actualizat: în urmă cu 47 de minute 41 de sec

Precizări de presă

Mar, 20.10.2020 - 17:05
20 Oct 2020

În vederea unei corecte informări a publicului, în contextul punerii în circulație a diverse reacții tendențioase pe tema declarațiilor făcute de ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, într-o emisiune televizată, se impun o serie de precizări.

Prima și cea mai importantă precizare: afirmațiile vehiculate de diverse instituții mass-media reprezintă în același timp o atribuire eronată și o completă răstălmăcire a declarațiilor din emisiune.

Pentru conformitate, redăm dialogul dintre moderator și ministrul educației și cercetării, precizând în același timp că, în răspunsul său, Monica Cristina Anisie a enumerat o serie de măsuri luate în funcție de situațiile specifice cu care s-a confruntat sistemul național de învățământ pe durata pandemiei. În acest context, declarația ministrului care vizează elevii din localitățile parțial electrificate sau neelectrificate este următoarea: „Acolo unde nu a existat această posibilitate, unitatea de învățământ a asigurat materiale de lucru pentru copii în așa fel încât să continue învățarea”.

Prin urmare, corelarea afirmațiilor referitoare la emisiunea „Teleșcoală” cu o situație regretabilă în care se află o serie de elevi reprezintă o denaturare crasă, pe care ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, o respinge categoric.

Fragmentul de dialog în cauză este următorul:

„Moderator: Am identificat până la ora actuală soluții pentru fiecare copil, și pentru cei defavorizați, i-ați luat în calcul și pe cei care nu au curent electric acasă, deci nu au cum să se conecteze cu tableta la internet?

Monica AnisieBineînțeles că s-au luat și astfel de măsuri, încă din perioada în care am fost în situația de urgență și cu toții am stat acasă și am desfășurat cursurile în sistem online.

Acolo unde nu a existat această posibilitate, unitatea de învățământ a asigurat materiale de lucru pentru copii în așa fel încât să continue învățarea.

Mai mult decât atât, Ministerul Educației a realizat în parteneriat cu TVR programul „TeleȘcoala”, program prin care am continuat pregătirea elevilor pentru examenele naționale. Și acum știm cu toții foarte bine că aceste examene s-au desfășurat în condiții foarte bune, nu au existat probleme. Pot chiar să spun că au fost organizate mult mai bine decât în anii anteriori și elevii au putut să-și susțină examenele pentru care, de altfel, s-au pregătit aproape un an de zile”.

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (20 octombrie 2020)

Mar, 20.10.2020 - 15:46
20 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 20 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.736 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.031 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

1.889 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 1.889 de școli aflate în această situație, 284 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 1.605 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 20 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Premieră pentru învățământul universitar din România: locurile la Masterul didactic, ocupate integral

Mar, 20.10.2020 - 13:38
20 Oct 2020

Opt universități pilotează, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență.

Față de această inițiativă, tinerii care doresc să îmbrățișeze o carieră didactică au manifestat un deosebit interes, fiind ocupate toate locurile din planul de școlarizare.

Cele opt instituții de învățământ superior care organizează programe de master didactic, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, în anul universitar 2020-2021, precum și domeniile aferente sunt:

  • Universitatea Politehnică din București - specializări: Inginerie mecanică, Inginerie și management;
  • Universitatea din București - specializări: Chimie, Biologie, Geografie, Limba și literatura română, Limba și literatura germană;
  • Academia de Studii Economice din București - specializări: Economie;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași - specializări:  Educație fizică și sport, Teologie Ortodoxă, Biologie și Geografie;
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca - specializări: în limba română – Informatică, Chimie și Istorie, în limba maghiară – Matematică, Informatică, Chimie și Istorie;
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța - specializări: Științe inginerești aplicate, Administrarea afacerilor, Psihologie și Biologie;
  • Universitatea din Craiova - specializări: Informatică, Calculatoare și tehnologia informației, Chimie și Biologie;
  • Universitatea de Vest din Timișoara - specializări: Fizică, Educație fizică și sport, Chimie, Biologie și Geografie.

Reamintim că masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii nr. 1/2011 (Legea educației naționale), dar care a fost implementat pentru prima dată de Monica-Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, prin ordinul de înființare și organizare semnat în luna iunie a acestui an.

Programul are o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, interesați să dezvolte o carieră didactică. Aceștia s-au putut înscrie la un program de master didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență.

În baza ordinului menționat anterior, trei instituții de învățământ – Universitatea Politehnică București (specializări: Inginerie mecanică și Inginerie și management), Academia de Studii Economice din București (specializări: Administrarea afacerilor, Economie, Contabilitate, Informatică economică)  și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (specializări: Matematică și Informatică – în limba maghiară și Informatică și Chimie - în limba română) - au oferit candidaților și posibilitatea de a opta pentru obținerea dublei specializări, aleasă tot din domeniul fundamental aferent domeniului înscris pe diploma de licență sau echivalentă a acestora.

În condițiile dublei specializări, absolventul va prezenta o singură lucrare de disertație care vizează, la nivelul ipotezei formulate, ambele specializări. Absolventul primește o singură diplomă, care atestă competențele didactice și pentru cea de-a doua specializare și care îi conferă dreptul de a preda respectivele discipline de studiu.

Conform legii, universitățile pot organiza aceste programe de studii universitare de master didactic prin parteneriate între departamentele/facultățile de profil și structurile instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Monica Cristina Anisie, întâlnire de lucru cu reprezentanții sindicatelor din învățământ

Lun, 19.10.2020 - 16:44
19 Oct 2020

Astăzi, 19 octombrie 2020, Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a avut o întâlnire de lucru cu Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și cu Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

În cadrul întâlnirii a fost realizată o analiză a aspectelor cu privire la organizarea eficientă a procesului educațional în condițiile desfășurării activității didactice în sistem online. În acest context, s-au decis următoarele:

  • monitorizarea de către reprezentanții sindicatelor din cadrul fiecărui județ/municipiului București, împreună cu inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ, a desfășurării în condiții optime a activităților didactice atât în sistem online, cât și față în față și asigurarea consilierii cadrelor didactice în vederea îmbunătățirii actului educațional;
  • informarea de către Ministerul Educației și Cercetării a tuturor unităților de învățământ în privința securizării și utilizării optime a platformelor educaționale G suite for Education și Microsoft Office 365 A1;
  • angajamentul celor două federații reprezentative din învățământul preuniversitar de a susține demersurile Ministerului Educației și Cercetării, astfel încât toate cadrele didactice să utilizeze cu încredere tehnologia în activitățile de predare-învățare-evaluare în sistem online;
  • realizarea unei declarații-angajament ce urmează a fi asumată de cadre didactice, elevi și părinți, declarație care va veni în completarea prevederilor Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin această declarație este vizată protejarea dreptului la imagine atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi;
  • simplificarea/eliminarea unor standarde ARACIP și promovarea lor prin hotărâre de guvern;
  • continuarea procesului de debirocratizare a activității cadrelor didactice;
  • acordarea posibilității cadrelor didactice de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea unității de învățământ, pentru activitatea desfășurată la nivelul inspectoratului școlar și pentru activitatea elevilor;
  • elaborarea de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a chestionarului de feedback pentru activitatea cadrelor didactice.

De asemenea, în cadrul întâlnirii de astăzi au fost discutate chestiuni referitoare la Normele metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, dar și despre acelea privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (19 octombrie 2020)

Lun, 19.10.2020 - 14:36
19 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 19 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.790 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.607 unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

1.259 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 1.259 de școli aflate în această situație, 313 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 946 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 19 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Drept la replică solicitat cotidianului România Liberă

Vin, 16.10.2020 - 16:06
16 Oct 2020

În vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolul apărut în edițiile print și online ale cotidianului România Liberă din data de 13 octombrie 2020 („Exclusiv. Banii cheltuiți fără folos de autorități. Ministerul Educației a risipit aproape 17 milioane de lei”, autor: Laurențiu Mușoiu), ținând cont de prevederile legale, Ministerul Educației și Cercetării solicită publicarea următorului Drept la replică:

În conformitate cu prevederile art. 94, litera f din Legea nr. 1/2010 (Legea educației naționale), cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Educației și Cercetării (….) „elaborează, evaluează, aprobă și achiziționează, după caz, manualele școlare și asigură finanțarea conform legii și, în acest sens, este singura autoritate cu competențe în domeniu”.

Astfel, pentru anul școlar 2020-2021, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a asigurat sumele necesare achiziției de manuale școlare, prin retipăriri, după cum urmează:

1. Retipăriri în baza acordurilor-cadru semnate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și edituri (ca urmare a licitațiilor organizate în perioada 2014-2019) – preponderent pentru clasele a IV-a, a V-a, a VII-a, dar și pentru o serie de titluri pentru clasele I, a II-a, a III-a și a VI-a.

2. Retipăriri în baza contractelor existente între MEC și Editura Didactică și Pedagogică (în special pentru clasele I, a II-a și a VI-a).

3. Retipăriri în baza contractelor între inspectoratele școlare și edituri (pentru ciclul liceal).

Pentru manualele asigurate prin retipăriri în baza acordurilor-cadru semnate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și edituri, termenul de livrare în depozitele de carte școlară a fost 1.07.2020.

Pentru manualele asigurate prin retipăriri (clasele I-VI) în baza acordului-cadru existent între MEC și Editura Didactică și Pedagogică (EDP), contractul a fost devansat cu două luni, tocmai pentru a se asigura la termen manualele școlare elevilor din România. În acest scop, toate exemplarele au fost livrate în depozitele de carte ale inspectoratelor școlare din teritoriu, integral, până la data de 14.08.2020. Editurile au respectat termenul de livrare, iar MEC/CNPEE a efectuat plățile pe baza proceselor verbale de predare-primire și a avizelor de însoțire a mărfii, cu semnătură și ștampilă de la fiecare depozit de carte din cadrul celor 42 de inspectorate școlare, care certifică livrarea manualelor în depozitele de carte ale acestora.

Precizăm, în același context, că manualele pentru clasa a VII-a au fost livrate integral, realizându-se inclusiv completarea prin retipăriri, până la data de 1.07.2020.

În privința manualelor școlare pentru ciclul liceal, asigurate, de asemenea, prin retipăriri, Ministerul Educației și Cercetării a aprobat fondurile necesare în data de 10.03.2020, termenul-limită pentru încheierea contractelor între inspectoratele școlare și edituri - 22.04.2020 -, fiind respectat de toate părțile implicate. Drept urmare, până în data de 5 iunie 2020, manualele școlare comandate au fost livrate depozitelor de carte școlară din cadrul inspectoratelor școlare, acestea distribuindu-le către școlile beneficiare în intervalul 9 – 22 iunie 2020, conform datelor transmise de fiecare inspectorat școlar județean/al municipiului București.

Referitor la manualele de Limba și literatura română pentru clasa a VIII-a, contractate în urma licitației desfășurate în anul 2020, acestea au ajuns în depozitele de carte școlară înainte de începerea anului școlar.

Responsabilitatea distribuirii manualelor revine inspectoratelor școlare și unităților de învățământ, organizarea procesului propriu-zis fiind o atribuție exclusivă a acestora, conform prevederilor legale în vigoare (Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar). Prin urmare, procedura în sine este organizată local, în funcție de specificul fiecărei unități de învățământ.

În același timp, procesul de restituire a manualelor deținute de către elevi în anul școlar 2019-2020, în condițiile în care acesta nu s-a putut desfășura normal, la finalul anului școlar, din cauza pandemiei de  COVID-19, a fost gestionat de unitățile de învățământ prin procedurile proprii. În măsura în care au existat întârzieri în unele cazuri, generate de contextul epidemiologic nefavorabil, acestea au fost remediate în timp util, în funcție de scenariul adoptat de fiecare unitate de învățământ.

Precizăm că toate manualele pentru clasele I-VIII (cu excepția manualului de Biologie pentru clasa a VIII-a), aprobate de Ministerul Educației și Cercetării, sunt disponibile gratuit pe platforma manuale.edu.ro. Astfel, elevii și cadrele didactice pot accesa sau descărca fără restricții, în format electronic, manualele școlare aferente nivelurilor de învățământ primar și gimnazial.

În concluzie, considerăm că atât titlul materialului de presă la adresa căruia solicităm publicarea dreptului la replică, cât și informațiile prezentate în cuprinsul acestuia sunt tendențioase, nedocumentate și de natură a induce în eroare cititorii. Vă stăm la dispoziție pentru orice informații pe acest subiect și vă rugăm, ori de câte ori situația o impune, să solicitați și punctul de vedere al instituției noastre, potrivit regulilor/cutumelor deontologice.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (16 octombrie 2020)

Vin, 16.10.2020 - 15:11
16 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 16 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

-  11.381 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

- 5.235 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

1.040 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 1.040 de unități aflate în această situație, 291 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 16 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (15 octombrie 2020)

Joi, 15.10.2020 - 15:25
15 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 15 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  11.460 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.266 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

- 930 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 930 de școli aflate în această situație, 256 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 674 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 15 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (14 octombrie 2020)

Mie, 14.10.2020 - 15:38
14 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 14 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  11.633 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.234 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

- 789 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 789 de școli aflate în această situație, 233 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 556 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 14 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (13 octombrie 2020)

Mar, 13.10.2020 - 15:17
13 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 13 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

11.769 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.233 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

- 654 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 654 de școli aflate în această situație, 246 sunt în acest scenariu ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 408 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 13 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Drept la replică solicitat publicației Capital.ro

Mar, 13.10.2020 - 10:39
13 Oct 2020

În vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolul cu titlul „Monica Anisie a semnat ordinul! Revoluție în sistemul de învățământ din România. Ce s-a decis” (autor: Corina Chiriac), publicat în data de 11 octombrie 2020 pe site-ul capital.ro și ținând cont de prevederile legale, Ministerul Educației și Cercetării transmite următorul drept la replică:

În ceea ce privește titlul textului publicistic („Monica Anisie a semnat ordinul! Revoluție în sistemul de învățământ din România. Ce s-a decis”) - acesta este FALS și induce cititorii în eroare. Facem precizarea că Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, nu a semnat niciun ordin în care să fie precizat faptul că școlile din România vor putea decide singure varianta de plan-cadru pe care să-și bazeze organizarea procesului educativ-instructiv.

După definitivarea propunerilor de plan-cadru în grupurile de lucru și validarea acestora de către comisia de specialitate, acestea vor fi supuse consultării publice și discutate cu partenerii de dialog social. Prin urmare, numai după ce aceste etape vor fi parcurse, ministrul educației și cercetării va aproba variantele finale prin ordin de ministru.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (12 octombrie 2020)

Lun, 12.10.2020 - 15:15
12 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 12 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  11.996 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

- 5.143 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

517 unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 517 școli aflate în această situație, 214 sunt în acest scenariu ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 303 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 12 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (9 octombrie 2020)

Vin, 9.10.2020 - 16:57
09 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează constant dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 9 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

12.368 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.894 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

394 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 394 de școli, 194 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 200 de unități de învățământ apar ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care acestea funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 9 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Suplimentare cu 750 de posturi pentru buna desfășurare a activității în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2020-2021

Joi, 8.10.2020 - 20:39
08 Oct 2020

Guvernul României a aprobat în ședința de astăzi, 8 octombrie, suplimentarea cu 750 de posturi a necesarului pentru personalul din unitățile de învățământ preuniversitar de stat. Decizia este complementară celei adoptate la începutul anului școlar 2020-2021, potrivit căreia numărul de posturi necesare pentru desfășurarea în condiții optime a activității în unitățile de învățământ preuniversitar de stat a fost, inițial, suplimentat cu 500. În total, schema de personal în sistemul de învățământ preuniversitar în acest an școlar a fost suplimentată cu 1.250 de posturi.

Urmare a hotărârii aprobate astăzi, numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv în învățământul special, în centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, este de 286.710 posturi.

Reglementarea stabilită de Executiv are ca scop asigurarea dreptului la educație al elevilor, în contextul în care, noul an școlar a început în condițiile prevăzute de starea de alertă. Mai exact, organizarea activităților didactice pe durata stării de alertă presupune dispunerea unor măsuri stricte de igienă și distanțare socială, fapt care determină micșorarea efectivului de elevi la clasă și creșterea numărului de clase, implicit a numărului de posturi.

În anul 2020, cheltuielile bugetare se vor face cu încadrarea în bugetul aprobat Ministerului Educației și Cercetării. În viitorii ani financiari, cheltuielile bugetare se vor realiza cu încadrarea în fondurile aprobate prin legile bugetare anuale.

Ministerul Educației și Cercetării, în calitate de autoritate de stat, în conformitate cu prevederile art. 32 din Constituția României, republicată, și-a îndeplinit obligațiile ce-i revin, prin punerea în aplicare a cadrului legal și prin asigurarea exercitării dreptului fundamental la educație, în condițiile stării de urgență și ale stării de alertă. 

În acest sens, a fost emisă OUG nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și ordinul comun MEC/MS nr. 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, prin care au fost instituite măsuri specifice de protecție a elevilor și a personalului din învățământ, pentru ca activitatea didactică să se poată desfășura în condiții de siguranță sanitară.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (8 octombrie 2020)

Joi, 8.10.2020 - 16:32
08 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează constant dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 8 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  12.307 unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

- 4.971 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

378 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 378 de școli, doar 179 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 199 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care acestea funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 8 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (7 octombrie 2020)

Mie, 7.10.2020 - 15:54
07 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 7 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  12.459 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

- 4.842 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

- 355 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 355 de școli, doar 173 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 182 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 7 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (6 octombrie 2020)

Mar, 6.10.2020 - 14:37
06 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 6 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  12.474 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

- 4.838 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

344 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 344 de unități aflate în această situație, 168 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 176 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 6 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării: „Este foarte important pentru noi toți să ne adaptăm, să fim alături de copii și să continuăm învățarea în orice condiții”

Lun, 5.10.2020 - 21:56
05 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării a organizat astăzi, 5 octombrie 2020, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I” din Capitală, un eveniment dedicat Zilei Internaționale a Educației.

Cu acest prilej, ministrul Monica Anisie a mulțumit cadrelor didactice care, cu vocație și dăruire, își desfășoară activitatea indiferent de dificultăți, exprimându-și, în același timp, recunoștința pentru modul în care acestea au înțeles să-și ducă misiunea mai departe în condiții de criză.

 „Îi felicit pe toți profesorii care au avut abilitatea de a gestiona criza, de a face față provocărilor și de a se adapta, astfel încât educația să continue! Este demnă de apreciere și merită admirația noastră disponibilitatea atâtor cadre didactice care și-au demonstrat asumarea exemplară a menirii pe care o au în educație și implicarea necondiționată. Adaptabilitatea este cuvântul-cheie și cred că este foarte important pentru noi toți să ne adaptăm, să fim alături de copii și să continuăm învățarea în orice condiții. Ne îndreptăm astăzi gândul de recunoștință către toți acești profesori, subliniind că ei merită aprecierea noastră nu doar o dată pe an, cu prilejul acestei sărbători, ci au nevoie de sprijinul nostru constant. Tuturor cadrelor didactice care fac cinste profesiei, le transmit aprecierea și susținerea mea!”, a declarat ministrul Monica Anisie.

La rândul său, consilierul de stat la Cancelaria Primului-Ministru, Sorin Costreie, a subliniat importanța continuării procesului de învățare prin adaptare la noile realități:

Învățarea este adaptare, iar virtualul este noua realitate. Trebuie, așadar, să ne adaptăm, să ne învățăm elevii și studenții noștri atât online, cât și offline, după caz. Educația este pentru oameni și despre oameni. Mirarea și entuziasmul copiilor noștri trebuie hrănite. Nu rămâneți cantonați în conținuturile materiilor pe care le predați!”

La eveniment au mai fost prezenți subsecretarul de stat în Ministerul Educației, Jean Badea, lector universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității București, Oana Moșoiu, secretarul științific al Unității de Cercetare în Educație - Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, Gabriela Noveanu, psihologul Nicoleta Albert, președinte al Asociației Proacta Edu, partener al Ministerului Educației și Cercetării.

De asemenea, au intervenit prin Skype Luminița Plătică, directorul Școlii Gimnaziale Pardina (Tulcea), Alexandru Mâță, profesor de limba franceză și inspector de specialitate în cadrul ISJ Vaslui, Codruța Țerbea, profesor de tehnologie în Italia, Dana Ionescu, profesor de istorie și director adjunct al unui colegiu din Montreal și Oana Dobrescu, jurnalist, corespondent TVR în Spania.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării a suplimentat cu peste 407 milioane lei bugetele pentru competițiile aflate în derulare sau finalizate din cadrul Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2015-2020

Lun, 5.10.2020 - 16:06
05 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării a emis ordinul privind modificarea şi completarea anexei la ordinul de ministru nr. 3.333/25.02.2020 privind repartizarea creditelor de angajament şi a creditelor bugetare pentru anul 2020, în vederea finanţării programelor și subprogramelor componente ale Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III).

Ordinul prevede alocarea de credite bugetare şi de angajament în vederea lansării de noi competiţii în anul 2020, precum şi pentru suplimentarea bugetelor pentru competiţii aflate în derulare sau finalizate în cadrul PNCDI III.

Astfel, bugetul de proiecte a fost majorat pentru:

1. Programul 1 - subprogramul 1.1 Resurse umane a fost majorat cu suma de 34.633.675 lei, distribuită pentru:

  • Premierea rezultatelor cercetării - articole: +14.000.000 lei;
  • Premierea rezultatelor cercetării - brevete: +1.500.000 lei;
  • Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente (TE): +19.133.675 lei

2. Programul 2, Proiect experimental demonstrativ (PED), s-a majorat cu suma de 130.327.174 lei;

3. Programul 3 s-a majorat cu suma de 25.000.000 lei, distribuită astfel:

  • Subprogramul 3.1 Bilateral/multilateral: +1.000.000 lei (AUF-FR);
  • Subprogramul 3.5 Alte iniţiative şi programe europene şi internaţionale: + 9.000.000 lei (EUREKA);
  • Subprogramul 3.6 Suport: +15.000.000 lei (Premierea participării la Orizont 2020);

4. Programul 4, Proiecte de cercetare exploratorie (PCE), s-a majorat cu suma de 200.000.000 lei:

5. Programul 5 s-a majorat cu suma de 18.000.000 lei, distribuită pentru:

  • Subprogramul 5.1: + 6.000.000 lei (ELI-RO);
  • Subprogramul 5.2: +12.000.000 lei (FAIR-RO);

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), instituție publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Educației și Cercetării, asigură coordonarea, din punct de vedere administrativ, a programelor și subprogramelor din Planul Național de Cercetare-Dezvoltare și Inovare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Drept la replică solicitat publicației stiripesurse.ro

Dum, 4.10.2020 - 12:18
04 Oct 2020

În vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolul cu titlul „Judecătoarea Viorica Costiniu, revoltată de eliminarea limbii latine din școli. Mesaj adresat premierului Ludovic Orban”, articol scris de jurnalistul Florin Pușcaș, publicat în data de 3 octombrie 2020 pe site-ul stiripesurse.ro, ținând cont de prevederile legale, Ministerul Educației și Cercetării solicită publicarea următorului Drept la replică:

Conform vechiului plan-cadru pentru învățământul gimnazial, aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.638/11.04.2001, Limba latină a fost studiată în clasa a VIII-a.

Prin ordinul de ministru nr. 3.590/05.04.2016 a fost aprobat noul plan-cadru pentru învățământul gimnazial, prin care, începând din anul școlar 2019-2020, elevii din clasa a VII-a studiază „Elemente de limbă latină și de cultură romanică” (aria curriculară Limbă și comunicare). Tot în anul școlar 2019-2020 s-a studiat și la clasa a VIII-a, pe vechiul plan-cadru în lichidare, dar începând cu 2020-2021 se studiază numai la clasa a VII-a.

De asemenea, în conformitate cu ordinul de ministru nr. 3.410/16.03.2009, se studiază Limba latină la nivelul învățământului liceal - ciclul inferior, în clasele a IX-a și a X-a la profilul umanist și la filiera vocațională, profilurile teologic ortodox și muzică bisericească. Totodată, ordinul de ministru anterior menționat prevede studiul Limbii latine, la nivel liceal – ciclul superior (clasele a XI-a și a XII-a), profilul umanist, specializarea filologie și la filiera vocațională, profilurile teologic ortodox, muzică bisericească, romano-catolică - limbă maghiară, iar la specializările romano-catolică - limba romană și greco-catolică, doar în clasa a XI-a.

Referitor la afirmațiile din cadrul articolului, conform cărora Ministerul Educației și Cercetării a eliminat studiul Limbii Latine pentru a introduce ore de teatru în școli, pentru o corectă informare a publicului facem precizarea că acest lucru este FALS! Au fost semnate ordinele de ministru prin care au fost aprobate trei discipline opționale de teatru („Eu și scena” - clasele a III-a și a IV-a, „Teatrul și noi” - clasele a VI-a și a VII-a și „Laboratorul de teatru” - clasele a X-a și a XI-a) și programele aferente, dar prin această decizie nu se elimină studiul Limbii latine. Opționalele de teatru fac parte din curriculumul la decizia școlii (CDS), elevii având posibilitatea de a le studia începând cu anul școlar 2020-2021, în timp ce Limba latină face parte din trunchiul comun (TC), având statut obligatoriu.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Pagini