Punct unic de contact electronic:
office@isj.educv.ro
0267-314782
Luni-Joi 9:00-15:30
Vineri 9:00-13:00
TelVerde sesizări disfuncționalități probe scrise examene/concursuri:
0800 801 100
Eveniment online marca „Proiectul CRED” – „Curriculum relevant, educație deschisă: un an de învățare online” || 10 martie 2021, ora 18:30
O nouă serie de evenimente online, marca ”Proiectul CRED” (Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți), debutează miercuri, 10 martie, la ora 18:30.
La discuțiile din cadrul evenimentului participă experți în educație, cadre didactice din mediul universitar, iar transmisiunea live, pe pagina Facebook „Proiectul CRED”, permite și interacțiunea cu publicul.
Contextul epidemiologic din ultimul an a impus o serie de schimbări majore și, implicit, a presupus numeroase adaptări la situația întâmpinată.
Astfel, în cazul sistemului educațional, resursele online de predare-învățare-evaluare au devenit cele mai accesibile soluții, în majoritatea cazurilor.
Un mod de lucru nou, implementat atât de rapid, necesită însă, ulterior, studii și analize amănunțite.
De aceea, un colectiv format din cadre didactice universitare și cercetători cu preocupări constante pentru inovare în educație prin utilizarea resurselor și instrumentelor digitale – a inițiat o amplă cercetare evaluativă privind desfășurarea activităților cu elevii în perioada de suspendare a activității față-în-față, în perioada martie 2020 – februarie 2021.
La cercetare au participat peste 10.000 de profesori din învățământul preuniversitar, rezultatele acesteia indicând avantajele implementării unui învățământ exclusiv online, dar și problemele întâmpinate, scopul studiului urmărind totodată identificarea și implementarea soluțiilor de optimizare. Investigația relevă măsurile de sprijin necesare și poate constitui baza pentru decizii la nivel local și central.
Seria evenimentelor online „Curriculum relevant, educație deschisă: un an de învățare online” urmărește analizarea publică a datelor colectate și interpretate și, totodată, transmiterea unor recomandări relevante și utile, emise de profesioniști din domeniu, plecând de la rezultatele obținute.
Așadar, vă invităm miercuri, 10 martie, ora 18:30, să participați la dezbaterile online, transmise în direct pe pagina Facebook ”Proiectul CRED” (click pentru acces)
sau pe pagina Facebook dedicată evenimentului(click pentru acces)
„Un segment important al cadrelor didactice devine mai eficient. E un proces de durată, abia început, accelerat de pandemie, și este evidentă contribuția unor proiecte mari cum este proiectul CRED, precum și aportul «extern» din acest ultim an – companii, ONG-uri, părinți. Începem să înțelegem mai bine ce se întâmplă și ce nu se întâmplă în educație, înțelegem că ne putem implica și începem să avem cu toții așteptări mai mari și mai adecvate educației secolului nostru” – conf.univ.dr. Merima Carmen Petrovici, manager al proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
Ciprian Fartușnic – cercetător științific principal gr. I, Unitatea de Cercetare în Educație (CNPEE) și coordonator partener CNPEE în cadrul proiectului CRED – constată, la rândul său, că „rezultatele de cercetare ale acestui studiu amplu ne oferă date de cercetare foarte utile pentru a înțelege mai bine implicațiile pandemiei COVID 19 asupra sistemului nostru de educație. Am obținut date privind desfășurarea activităților didactice la distanță sau online care confirmă așteptările echipei de cercetare, dar și rezultate surprinzătoare, care invită la reflecție și la o analiză sistematică. De exemplu, există rezultate care ne indică faptul că pentru o parte dintre profesorii participanți la cercetare, întreruperea cursurilor față în față a fost un moment de repoziționare în raport cu propria disciplină. Cu alte cuvinte, această perioadă a reprezentat (și) un context de chestionare a unor convingeri, de părăsire a unor rutine și de redefinire a așteptărilor de la elevi, atât în ceea ce privește rezultatele învățării, cât și alte aspecte din perspectivă socio-emoțională, precum autonomia în învățare. De asemenea, observăm un număr semnificativ de profesori care declară că și-au dezvoltat diferite competențe digitale, de la cele de utilizare a unor platforme sau aplicații, la folosirea și chiar crearea unor resurse educaționale. Astfel, studiul este un instrument util pentru a explora și valorifica oportunitățile pe care aceste timpuri fără precedent le-au oferit sistemului de educație, dincolo de toate provocările pe care le-au adus”.
Colectivul de cercetare este format din cadre didactice universitare și cercetători de la Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest, Universitatea Babeș-Bolyai, Proiectul ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, Proiectul privind Învățământul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE), Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – CNPEE.